Університету імені Альфреда Нобеля

Гаряча лінія

067-626-25-52

Під час вивчення курсу «Стратегія цифрового ринку в Європейському Союзі: становлення та розвиток» в рамках міжнародного проєкту «Модуль Жан Моне» студенти пройшли опитування на визначення рівня цифрової грамотності у Цифрограм

У січні 2020 року в Україні запущено портал Дія.Цифрова Освіта, де створюються освітні серіали різної тематики, на місцях підтримується створення офлайнових освітніх хабів. Всі українці можуть пройти на порталі тест Цифрограм на вимірювання рівня цифрової грамотності. До процесу навчання цифрової грамотності долучаються різні громадські організації, бібліотеки, заклади освіти.

Відповідно до Концепції розвитку цифрових компетентностей та плану заходів з її реалізації (2021 р.) 30 березня 2021 року Мінцифри оприлюднило Рамку цифрової компетентності для громадян (DigComp UA) із метою широкого громадського та експертного обговорення, а згодом – адаптувало її для громадян, освітян, держслужбовців, підприємців. На сьогодні Рамка цифрових компетентностей для громадян України містить 4 виміри, 6 сфер, 30 компетентностей та 6 рівнів володіння цифровими навичками.

Під час вивчення курсу «Стратегія цифрового ринку в Європейському Союзі: становлення та розвиток» (координатор курсу: д.е.н., доцент Анастасія Мостова) в рамках міжнародного проєкту Еразмус+ Модуль Жан Моне студенти пройшли тестування на визначення рівня цифрової грамотності у Цифрограм. Завдання викликало значний інтерес, до проходження тесту долучилися всі слухачі, серед яких 21 студентів із різних груп поділилися своїми результатами після тестування.

Серед студентів, що пройшли опитування, переважна більшість має високий рівень цифрових навичок: 23,8% (5 осіб) мають найвищий С2 рівень, та 28,6% (6 осіб) мають високий С1 рівень цифрової грамотності. Середній рівень (В1 та В2) мають по 4 студенти відповідно (19%). Базовий рівень цифрової грамотності (А1 та А2) мають по 1 студенту (4,8%).

Розглядаючи рівні цифрової грамотності за різними компетентностями:

  • основами комп’ютерної грамотності більшість опитаних володіє на середньому (В2) рівні (57,1%);
  • основами інформаційної грамотності та умінням працювати з даними – на середньому (В1) рівні та на високому (С1) рівні (по 23,8% відповідно);
  • основами створення цифрового контенту – на середньому (В2) та високому (С1) рівні (по 23,8% відповідно);
  • основами комунікацій та взаємодії у цифровому середовищі – на високому (С1) рівні (42,9%);
  • основами безпеки у цифровому середовищі – на середньому (В1 та В2) рівні (по 23,8% відповідно);
  • основами розв’язання проблем у цифровому середовищі – на середньому (В2) рівні (33,3%).

У підсумку, слухачі разом із викладачем обговорили перспективи підвищення цифрових навичок для успішної кар’єри та особистісного розвитку.

school and education

Гаряча лінія

067-626-25-52